arrow-downaustriabelgiumcorporateczechdenmarkfinlandfrancegermanygreeceirelanditalynetherlandnorwaypolandportugalspainswitzerlandukbefreecarboxcarclouddrivaliae-goeplushareflexrentmobilitystoremenupictogramright-longfacebookinstagramlinkedinusersweden

Aktuality

Index připravenosti EV 2021

2 minuty čtení
Sdílet
Drone image of car driving in forest.jpg

LeasePlan právě zveřejnil Index připravenosti EV 2021. Jedná se o komplexní analýzu připravenosti 22 evropských zemí na přechod na elektrická vozidla.


Index hodnotí jednotlivé země na základě tří faktorů:

  • 1. Vyspělost trhu s elektrickými vozidly
  • 2. Připravenost infrastruktury pro elektrické vozy
  • 3. Celkové náklady na vlastnictví vozu

Vyspělost trhu s EV

Nizozemsko, Norsko a Velká Británie jsou nyní nejlépe připravené země v Evropě na přechod na elektrická vozidla.

V celé Evropě tvoří elektrická vozidla 16,5 % všech nových vozidel objednaných společností LeasePlan. Počet registrací elektrických vozů se ve srovnání s rokem 2019 zdvojnásobil.

Připravenost infrastruktury pro nabíjení elektrických vozů

V celé Evropě došlo k 43% nárůstu veřejných dobíjecích stanic na celkový počet čítající téměř 260.000 stanic.

Celkově má infrastruktura dobíjecích stanic nejnižší hodnocení ze všech kategorií, což zdůrazňuje potřebu rychlejšího rozvoje veřejné infrastruktury v Evropě.

Celkové náklady na vlastnictví vozidla

V roce 2020 více zemí zavedlo nebo prodloužilo širokou škálu vládních pobídek pro využívání elektrických vozů. Nejčastějšími novými pobídkami byly dotace na nákup elektrických vozů.

V průměru jsou řidiči elektrických vozidel zdaněni pouze na úrovni 63 % zdanění řidičů vozů se spalovacími motory (ICE). Na čtyřech trzích (Rakousko, Řecko, Irsko a Spojené království) jsou elektrická vozidla plně osvobozena od zdanění řidičů.

Náklady na 1 km v případě elektřiny činí v průměru 53 % nákladů na konvenční palivo v celé Evropě. V Německu je tato výhoda pro elektrické vozy nejnižší s poměrem 78 %.

11 zemí vykazuje nižší měsíční náklady (včetně pohonných hmot) při výběru elektrických vozidel v porovnání s podobným výběrem konvenčních pohonů, přičemž v mnoha evropských zemích již bylo dosaženo srovnatelného celkového TCO.

Kompletní report si můžete prohlédnout v PDF